28 Aralık 2016 Çarşamba

Müzik Etkinlikleri: Ritim Duygusu Her Çocukta Var Mıdır?



     Ben her çocuğun her etkinliği yapabileceğini düşünürüm. Her çocuk şarkıları , şiirleri öğrenir ve söyler ; her çocuk güzel resim yapabilir. Her çocuk bolca kelime öğrenip diğer çocuklarla ve büyüklerle sosyalleşebilir. Her çocuk matematikte iyi olabilir. Yeter ki öğrenecekleri ve tekrar edebilecekleri ortam çocuklara sunulsun.

     Geçen seneki 5 yaş çocuklarımla Ekim ayının başından beri -08:00-17:30 çalışmanın da verdiği zaman genişliğiyle-
  •    Hem yüzün üzerinde deney yapmamızın etkisiyle neredeyse tüm deneylerde sebep-sonuç ilişkisini doğru kurabilmeye başlamışlardı. (Hatta artık deney malzemelerini söylediğimde nasıl bir deney yapabileceğimizi tahmin edebilmeye başlamışlardı)
  •    Hem planlı ve aşamalı sanat etkinliklerimizle her çocuk hem güzel boyuyor hem yaratıcı serbest resimler yapabiliyorlardı. 
  •    Hem günlük olarak yaptığımız matematik etkinlikleri sayesinde ilkokul öğrencilerin bile yapmakta zorlanacağı -hatta çoğunun yapamayacağı- zihinden toplama , problem çözme , yüksek haneli sayıları tanıma , okuma ve hangisinin daha büyük olduğunu bilme gibi becerilere sahip olmuşlardı.
  •    Hem haftalık olarak yaptığımız dans ve ritim çalışmalarımız sayesinde yeni öğrettiğim her ritmi çabucak öğreniyor ; hatta dinledikleri şarkılarda birkaç çocuğun önderliğinde kendilerince ritim oluşturup sınıfça ritim tutabiliyorlardı. Yeni gördükleri dansları taklit edebilmeye başlamışlardı. (Sene sonunda okula götürdüğümüz Just Dance videolarındaki dansları bile ustalara taş çıkaracak şekilde yapabiliyorlardı)
  •    Sene boyunca yaptığımız araştırmalar ve beyin fırtınaları sayesinde çocuklar evlerinde oyuncaklarıyla oynamaktan , tabletlerinde oyunlar oynamaktan çok ailelerini çağırıp birlikte araştırma yapar olmuşlardı.

     Ve tüm bunları sınıftaki birkaç çocuk değil çocukların tamamı yapabiliyordu. Tüm çocuklar deneyleri anlamlandırıyor , nerelerde kullanılabileceğini söylüyor ; tüm çocuklar sınırlı boyamaları taşırmadan yapıyor , serbest boyamalarda sayfanın tamamını kullanarak güzel resimler yapabiliyor ; tüm çocuklar zihinden devirsiz 2 haneli sayıları toplayabiliyor , 12 haneli sayıları okuyabiliyorlar , 2 işlemden oluşan problemleri çözebiliyorlardı ; ritim tutup dans edebiliyorlardı.

     Bu sene sınıfımdaki çocuklar 4 yaşında ve yarım gün öğretmeniyim. Fakat aynı geçen sene olduğu gibi bu sene de her zeka alanında çocuklarımın sınırlarını zorlayarak onları potansiyellerine ulaştırmaya çalışıyorum.

     Sene sonunda bu seneki çocuklarımın da 4 yaşından beklenen becerilerin çok üzerine çıkacağından eminim. Yine bir ritim gösterisi yapacağız. Yine çok güzel sanat etkinlikleri yapacağız. Yine her deneyi anlamlandırıp araştırmalar yapacağız. Belki bu sefer 12 hane olmayacak ama 6 haneli sayıları tanıyabileceğiz.

     Geçen seneden bulabildiğim birkaç etkinlik fotoğrafı ile 23 Nisan dans ve ritim/davul gösterimiz..:















Hiç yorum yok :

Yorum Gönder